Colt Z30 a CZ3 - úprava krytu motoru
Kryt motoru na Mitsubishi Colt Z 30,CZ3 (od r.v. 06.2004)
Už z výroby není tento model krytem motoru vybaven. Nedá se koupit ani jako náhradní díl.
Jedině model CZT kryt má, ale ten nejde na ostatní motory použít. Jeho přeplňovaný motor má obráceně sací a výfukové potrubí. Popíšu tedy, jak jsem postupoval při úpravách.Využil jsem toho, že motory Mitsubishi se dodávají také do vozidel Smart typ Forfour, kde jsou ovšem tímto krytem vybaveny.
Objednal jsem si ho tedy u prodejce náhradních dílů na tuto značku a to konkrétně na adrese www.smart-dily.cz. Pozor na správné objednání. Tříválcový motor 1.1 má jiný kryt než čtyřválcový motor 1.3. Jeho cena byla 1250,-Kč + poštovné.
Kryt motoru ve vozidle Smart 1.1
A nyní jeho úpravy.
Předpokládám, že ho nikdo nebude chtít použít tak, jak je montován do smartů, to znamená
i s nápisem SMART a logem. Protože je obojí do krytu prolisováno, je potřeba nejdříve prolisovaná písmena a logo z rubové strany zavařit plastem, jinak hrozí, že se při jejich odstraňování probrousíte skrz. Nápis „Variable valve timing“ označující variabilní časování ventilů jsem neodstraňoval.
Kryt z rubové strany-(zavařený nápis a čtyři upevňovací gumová lůžka)
Nyní můžeme písmena a logo z lícové strany opatrně odstranit. Použil jsem flexu, brusný papír a nůž..Snažte se pracovat opatrně a nepoškrábat zbytečně okolí písmen i samotný kryt..Pokud jste vše odstranili, můžete kryt povrchově upravit.
1.očistit a dokonale odmastit
2.zakrýt nápis „variable…..“izolepou,pokud chcete,aby zůstal stříbrný
3.nástřik základovkou na plasty (použil jsem Plastik Primer od Motipu)
4.nástřik plničem,popřípadě obroušení brusným papírem.To opakovat, dokud nebude
povrch krytu dokonale hladký bez rýh a škrábanců,které na něm zůstaly po odsta-
něných písmenech a logu.
5.nástřik barvou (použil jsem červenou rychleschnoucí barvu RAL od Dupli Color)
6.nástřik bezbarvým lakem
Na konečnou úpravu jsem ještě použil nápis MIVEC a logo tří diamantů.
Písmena lze koupit v autodoplňcích za cenu asi 20,-Kč za kus a logo je originál za 250,-Kč.
Hotový kryt připravený k namontování
Nyní se ale objevil problém. Motor má na uchycení krytu připravena čtyři místa s M 6
závitem. Součástí objednaného krytu ale žádné upevňovací šrouby, nebo něco podobného
není. To jsem však nevěděl a dodatečně je objednávat se mi již nechtělo. Bohužel jsem teď ani nevěděl, jak mají vypadat a jaký mají mít tvar. Začal jsem tedy zjišťovat, jak to je uchyceno u jiných aut. Podobné to má např Oktávie, ale odtud to nešlo použít a to hned ze dvou důvodů.
První důvod – nejsou shodné, nemají závit a musely by se dodatečně upravovat. Druhým důvodem je cena, která se pohybuje kolem 100,-Kč za kus jeden kus (x4 = 400,- Kč). Předpokládal jsem, že na Smart to nebude levnější, ale spíše naopak. Zakoupil jsem tedy v železářství čtyři plastové čepy za směšnou cenu 2,-Kč/kus) a začal je upravovat, aby se daly použít místo originálních.
Plastový čep
Upevňovací místa na motoru- dvě na sání,dvě na horním víku
Otvor v dříku čepu jsem vrtákem zvětšil tak, aby do něho šel natočit šroub M 6 do hloubky
asi 10 – 15 mm. Po odříznutí hlavy šroubu musí z čepu vyčnívat dalších asi 10 – 15 mm závitu .Za tento závit to celé opatrně upneme do vrtačky a hlavu čepu obrousíme hrubým pilníkem a brusným papírem do kulovitého tvaru .Později nám závit poslouží k přišroubování čepu na motor.Tyto čepy potřebujete čtyři. Na krytu jsou totiž taková čtyři gumová upevňovací lůžka, do kterých se tyto čepy s kulatou hlavou zacvaknou.
Hotové čepy
Nyní již zbývá našroubovat šrouby(čepy) do připravených otvorů se závitem na motoru a nový kryt do nich zacvaknout.
Výsledek, který někteří z vás již viděli
zdroj informací : paja 07
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.