Foliové zatmavení kontra Policie

 No konec  menšímu horku v létě v micině se mě asi blíží frown, opět bude třeba zřejmě  používat klimošku více sad velmi děkuji páni  politici  no

 http://www.novinky.cz/domaci/255553-mafianske-okenni-folie-na-autech-proveri-stk.html

Komentáře

Foliové zatmavení kontra Policie

Konečně ty fólie začne někdo řešit. Jsem samozřejmě pro, aby se zákony dodržovaly, zvláště pokud mají přímý vliv na naší bezpečnost.  Pokud vím, jedná se pouze o fólie na předních bočních oknech, kde musí být jejich  propustnost světla nejméně 75%. Takto zatmavená skla bývají často už z výroby a přes takové sklo vidí dobře nejen sám řidič ven, ale i my ostatní dovnitř, čímž můžeme často odhadnout jeho další reakce.A že jsi na to někteří nalepí ještě další černou (i jinak barevnou) hrůzu, přes kterou není nic vidět, to už není jen jejich věc. Samozřejmě, že zadních bočních oken a zadního okna se toto netýká. Tam si může každý nalepit téměř co chce, tedy pokud to má certifikát. Pokud si někdo myslí, že je to jen další buzerace našich politiků, tomu doporučuji výlet za naše západní hranice. Určitě tam na něho budou při kontrole "vlídnější".

Foliové zatmavení kontra Policie

 Nejsem zrovna  zastáncem porušování  zákonů  at už je to v rámci dopravy  a nebo jakýhkoliv jiných,rozhodně se nechci  zastávat  frajírků  ,kteří  mají  nandaný folie černý jak asfalt,sám mám na micině  folie také jak jste si zajisté  všichni  možná všimnuli ,ale  když jsem si je nechával  dělat  tak  první moje věc  co jsem si s firmou ,která mě to dělala domlouval byla  ta že chci na předních oknech mít takové zatmavení abych  případně  na STK  neměl  problémy . Samozřejmě  solidní firmy ,které se tímto živí  tyto  požadavky zákazníků jako jsem byl já dodržují ,používají jen atestované folie ,dostanete  i certifikát  o tomto ,ale  nakonec  je Vám to stejně prdlajs platný  ,protože Vás hodí do stejné škatulky  s takovými rádoby  tuningáři ,kteří  nakoupí folie asfaltový  v obchodáku za pár korun a nalepí si jí sami a na STK na Vás  koukaj skrz prsty  i když jim předložíte  certifikát o atestu. Samozřejmě jsem pro to  aby se šlo po takových  co maj  okna zatmavený  i u řidiče  jak kdyby je měli očouzený  po požáru smiley ,ale rozhodně  se mě nelíbí to  aby jsme  my všichni ,kteří je máme  zatmavené jen'' decentně'' byli házeni do stejné škatulky  s ostatníma  ,který nejsou soudný  a nacpou tam cokoliv jen když je  to co nejvíc tmavý.Je to jen  můj názor  ale přijde mě to že  v poslední době  v tomto státě se jde spíše po poctivých lidech ,kteří si své  auta  snaží  mírně  vyšperkovat  a  rozhodně  ty své  auta  maj  ve větším pořádku co se týče  technického stavu  než jakýkoliv  kašpar co si koupí starou šunku v jakémkoliv  nejmenovaném bazaru a narve na ní spoustu  hovadin aby  se odlišoval  místo toho aby jeho první věc o kterou by se mohl zajímat  jak jsou na tom třeba brzdy  na té šunce . Ale to jsem odbočil od tématu . Jsem opravdu  velmi zvědavý  jak na příští STK s micinou dopadnu  zda-li  budu nucen  i ty mé decentní folie muset strhat  a začít  fakt opět víc používat klimošku . Howk domluvil jsem cheeky

Foliové zatmavení kontra policie

Pokud vím, žádný zákon nezná termín "decentní zatmavení". A to je jaké? Pro někoho by  mohlo být  takové, jaké je z výroby, pro jiného by bylo decentní zatmavení třeba i to s nulovou propustností světla. Proto se zatmavení měří procentuálním prostupem světla, a ne subjektivními pocity majitele. A to, že si nalepíš na okno certifikovanou fólii s atestem ještě neznamená, že jsi neporušil  zákon. Ta fólie už může mít tak malou propustnost světla, že ji na přední okna nesmíš dát, nebo sice má propustnost větší než určuje norma, ale se zatmavením z výroby už podmínky nesplňuje. Z tohoto důvodu se může stát, že i solidní firma ti tam dá certifikovanou fólii. která podmínky splňuje, jenže nemá jak změřit původní zatmavení, takže po součtu obou hodnost auto nevyhovuje..... Do které skupiny  úpravců a tunerů patříš, to ti řeknou na STK. Pokud tedy máš "decentní zatmavení", které normu splňuje, nemáš se čeho obávat. Ani ze strany STK, ani ze strany policie.

Foliové zatmavení kontra Policie

Mám na to stejný názor, jako Pája. Proč, jsem rozvedl na MC clubu. Pokud máš Carlosi homologované fólie a certifikát, není důvod, aby na Tebe na STK někdo koukal skrz prsty. To samé kontrola PČR. V novém předpisu, který se týká STK, je ještě jedna zajímavá fičura, která bude mnoho lidí štvát. A to myslím oprávněně. Kdo tohle schválil, musí být totální bezmozek. Víc napíšu nějak přes den, nebo večer. Teď musím do práce.

Fičura na STK od června

Takže slíbená fičura, respektive nesmysl, který bude platit d června na všech STK. Pokud jedete na STK a máte auto s plechovými koly, na kterých jsou plastové poklice, je povinnost je před STK sundat. To vypadá jako legrace a jen malý zádrhel. Ovšem jen do toho okamžiku, než člověku dojde:

a) ženský ty poklice nebudou uměl sundat a ani nandat. Takže budou muset někoho požádat, případne si za sundání/nandání zaplatit.

b) je tady ovšem ještě jedna mnohem horší varianta. Některé značky  - třeba Fiat, Hyundai, Mitsubishi, mají poklice přitáhnuté šrouby kol. Výborně vymyšlené. Nestane se, že by došlo ke ztrátě. Nyní ovšem každý majitel takového vozu bude muset před STK šrouby/matky u každého kola odšroubovat, poklice sundat, šrouby našroubovat a dotáhnout. To samé znovu po absolvování STK. Mnoho lidí si tohle opět bude muset nechat udělat "odborně" v servisu(ženy asi tak z 98%) a samozřejmě za to zaplatit. Myslím, že aspoň někdy by střelba na některé terče neměla být považována za trestný čin.

Fičura na STK od června

Na STK jezdím zrovna v zimním období, takže na autě mám plecháče a plastové kryty. U vjezdových vrat mají už roky seznam, co má řidič před vjezdem k samotné prohlídce udělat. Kromě jiného je tam i povinnost sundat ozdobné kryty kol. Zatím to na mě nikdy nechtěli.... Nechám se tedy překvapit. Jedu tam za dva týdny, ale to bude probíhat ještě postaru. A co bude za dva roky.........???

Fičura na STK od června

 No když jsem to  poprvně v tom článku četl  ,tak jsem si říkal  jestli to není vtip smiley

 Vážně  mě to  hlava nebere k čemu to bude dobré ty poklice sundavat, i když v tomhle Kocourkově se poslední dobou  divím   skoro  každý den frown

Fičura na STK od června

Demontování a poté montáž plastových puklic, pokud nejsou přišroubované, je otázkou chvíle. U těch druhých to bude trvat déle, ale i to se dá jednou za dva roky přežít. A jaký k tomu mají na STK důvod? Nevím. Třeba musí zkontrolovat uchycení kola, počet matic, jejich stav apod.  Z tohohle jejich nařízení bych tragedii rozhodně nedělal.....

Poklice

Jenomže Ty na to koukáš, jako chlap. Představ si normální ženskou. Ta ty poklice sundat nedokáže. Vždyť ani nebude vědět, že je tam nějaký výřez na ventilek. Sílu na sundání taky mít nebude. A o tom, že když půjdeš na STK někdy v lednu, kdy bude -10°C a Ty budeš někde ve sněhu mordovat z kol šrouby, abys ty poklice mohl sundat a za dvě hodiny to samé, ani nemluvím. Ty to možná dokážeš a jen budeš nadávat. Kdežto spousta lidí a z nich 99,9% ženských s tímto budou muset jít do servisu a pěkně zaplatit.

Poklice

Tak to s tebou souhlasit nemůžu. Ber to třeba z pohledu technika na STK. Má předepsaný úkon kontrolu kola a ty puklice mu v tom brání. To je má sám u každého auta sundavat a pak zase dávat zpátky? To určitě ne. A co když  by je poškodil? Nebo auto? Takže kdo je má sundavat? Samozřejmě majitel, nebo provozovatel, nebo ten, kdo tam s tím přijede. Nehledě k tomu, že puklice jsou doplněk a být tam nemusí, takže když si je tam někdo pořídí, bude muset s tímto problémem i počítat. A když je nechce montovat v mrazu před STK, může to udělat třeba týden před. Samozřejmě, že u těch našroubovaných je to větší oříšek, ale to se nedá nic dělat. Chápu, že tohle většina ženských nezvádne, ale ony mají většinou někoho, kdo to za ně může udělat. Manželem počínaje a třeba milencem konče.. A že s tím někdo pojede do servisu a zaplatí?  Každý z nás si služby a věci, které nezvládá sám, musí nechat udělat a taky zaplatit u odborníků.....

Poklice

Je otázka, co na tom kole mají kontrolovat. Šrouby? Dobrá. Pak by ale nějaká hlava pomazaná měla do předpisu vložit větu, že sundávání poklic se týká jen těch, které jsou demontovatelné bez pomoci nářadí. Protože u poklic, který jsou chytnutý šrouby, ty šrouby vidět jsou. Co jiného na tom kole chceš kontrolovat? Prostě mi tohle připadá, jako nadměrná buzerace. Asi jako nové lékárničky, za kterou každý z nás musel zaplatit (dohromady 2 miliardy) a za půl roku z těch šmejdů nahoře vylezlo, že to bylo zbytečný, protože není potřeba ani leták a ani dýchací maska. A teď si zase nějaký šmejd vymyslel něco nového. Místo aby se přemýšlelo o tom, jestli je to nutné, jestli je to něčemu přínosné a bylo vysvětleno, proč to tak je, tak se něco nařídí direktivně a občan jen povzechne. Nóó tak to takhle je a kdyžtak si připlatíme. Co se dá dělat.

Poklice

Co na kole chtějí kontrolovat, tak to nevím. Třeba šrouby, nebo zda není poškozený disk, zda jsou disky všechny stejné, zda středový otvor v disku odpovídá tomu na náboji  na náboji kola, zda tam nejsou středící kroužky...nevím, možností je víc. S lékárničkama bych to zrovna nesrovnával. Sundat poklice tě teoreticky nemusí stát ani kačku, možná tě to jen nasere. LékárnIčku jsi ale musel koupit, nebo doplnit za hříšné prachy, a jak jsi psal, ve finále to byly zbytečně vyhozené peníze. Někdo vlivný jen pořádně zaloboval a pak si spolu s jejich výrobcem rozdělil slušný zisk.

Poklice

Já měl novou lékárničku zdarma. Dostal jsem jí v rámci servisní prohlídky Colta. Samozřejmě do detailu nevím, co mohou kontrolovat. Prostě se mi zrovna tohle zdá, jako zbytečná buzerace. Zvlášť u aut, kde musíš fyzicky odmontovat šrouby/matky. Protože ono to neděláš dvakrát ale třikrát. Tedy ten úkon povolování/utahování. Před STK vyšroubuješ, našroubuješ a utáhneš. Po STK vyšroubuješ, našroubuješ utáhneš. A po dalších 100km ještě znova musíš dotáhnout. Jestliže STK vychází blbě(březen, říjen) tak za měsíc celá anabáze znovu při výměně kol. Případně květen/listopad, kdy tohle děláš chvilku po sezóní výměně kol. A co si budem povídat, ono to šroubování a utahování taky šroubům/matkám moc neprospěje.

Poklice

Tak o foliich jsem četl,
ale o poklicích ani ťuk.
I když poklice budeme sundavat,tak počítám s tím,že STK podraží neboť se budou vymlouvat,že mají
o další kontrolní úkony víc.

Foliové zatmavení kontra Policie

Jop, taky si myslím, že je třeba vidět na řidiče, co vyjíždí z postraní uličky jestli kouká/nekouká.

Když tam stojí něco s neprůhlednou fólíí nebo pomalučku jede, je to pak skoro jako při ruské ruletě...vlítne mi tam/nevlítne... (jinak vzadu mám taky fólie ;)

A co se týká poklic, myslím že to dopadne jako u všeho nesmyslného.... prostě v 99% na prohlídce STK si na poklice ani nevzpomenou. Když Tě ale budou chtít zdrbat, tak Ti nařídí je sundat a přiject znovu.

Už se jen těším na zákon zakazující řídit v čepici...pokud nejsi kloboučník staršího data nebo raper, ale opravdovej....

laugh

 

Hloupusti. Poklice nejsou

Hloupusti. Poklice nejsou doplněk, ale většinou součástí vozu při jeho koupi!! Do teď to nikomu nevadilo. Co se asi na plechovém disku pod nepoškozenou policí bode kontrolovat??? Bude snad STK disponovat rentgenem pro kontrolu svárů?? Je to jen další hloupý výmysl, někoho, kdo jezdí ve vládní Audi A8L. Ono se totiž z každého sundané a nandaného kola platí i DPH a vypadá to, že jde právě a jen o jeho výběr!!!

Poklice

Zda jsou poklice doplněk nebo ne, to je asi vcelku jedno. Auta jezdí s nimi i bez, takže žádná povinná výbava nebo povinné příslušensví asi být nemůžou. Jejich sundání na STK může být pro někoho zbytečná buzerace, jiným to třeba vůbec nebude vadit. A co na plechovém disku bude technik prohlížet? Nevím, ale jak už jsem tady psal, těch možností je více. A nepotřebuje k tomu ani rengen. Třeba se jen musí přesvědčit, že jsou všechny čtyři disky stejné, že jsou upevněny všemi šrouby atd. A to přes poklici nezjistí. Předpokládám, že kvůli tomu nikdo nebude sundavat a nandavat kola, takže zde stát žádnou DPH nedostane. Samozřejmě ale si tento úkon může STK promítnout do své ceny.

Foliové zatmavení kontra Policie

 Vypadá to že se blíží konec  tuningu  v Čechách  a na Moravě sad Holt  zas budem mít všichni sériovky así smiley

 http://tn.nova.cz/zpravy/domaci/mate-v-poradku-auto-policie-kontroluje-tyto-detaily.html

 Doufám že aspon  půjdou po těch  xenonech ,ty jsou podle  mého  názoru  rozhodně  víc  nebezpečný  než  třeba  kola nezapsaný v TP. Docela jsem zvědavej  zda-li  budou šetřeni  a pokutováni  i ty naši slavní  zákonodárci  a  policejní auta  ,který jsou mimo jiné  také některý docela dost  zatmavený cheeky

Foliové zatmavení kontra policie

Zajímavý článek. Myslím si ale, že nevymysleli nic nového. Platí přece už dávno, že co je na autě namontováno, musí být i schváleno k použití. To, že to budou najednou kontrolovat, to je myslím důsledek prázdné státní pokladny, takže se nemohu zbavit dojmu, že se to nedělá z důvodu bezpečnosti, ale z důvodů zjištných. Bohužel, v něčem mají úřady pravdu. Na autech se vyskytuje spousty doplňků a příslušenství, které nejen že nemají potřebný atest, ale jsou hlavně nebezpečné pro ostatní, kteří se na silnici pohybují. Tím myslím různé " jako xenony", přední spoilery, které ohrožují i při drobném kontaktu chodce, světla namontovaná na místa, ne podle účelu, ale podle fantazie autora atd. Určitě  každý z nás se s něčím podobným setkal a mohl zde vyjmenovat další odstrašující  příklady, které by měly ze silnic zmizet. Tím samozřejmě nezatracuji úpravy aut, ať už se tomu říká tuning nebo nějak jinak. Naopak, mě se upravená auta líbí, alespoň tedy některá.  Jedna věc mi ale nejde do hlavy. V článku píší, že kdokoli si namontuje na auto nějaký doplněk, musí mít u sebe papír o atestu. Podle jakého zákona to je? Některé doplňky na sobě mají homologační značky, ale při montáži je třeba překryjete, zabarvíte apod. Co pak?  Pokud vím, mám mít u sebe při řízení svoje doklady (řidičák,někdy i profesák a občanku,doklad o zdravotní způsobilosti), doklady od vozidla ( OTP, zelenou kartu), vozidlo musí mít povinnou výbavu a nic jiného mně nenapadá. Kde je uvedeno, že mám mít u sebe nějaký atest? Opravdu nevím, ale tím nechci říci, že to třeba není pravda. Jen to asi neznám. Jak budu dokazovat atesty u doplňků třeba 10 let starých, když to tenkrát nikdo nechtěl? Jak to bude v případech, že některé doplňky jsou na autech už z výroby, přestože u jiných výbav je musíte dokoupit? Otázek bude asi víc. Stejně bude vše zase záležet na konkrétním policistovi, jakou bude mít náladu....

Poklice

Včera jsem úspěšně a bez jediné závady prošel STK. Technik mě dokonce potěšil, když mi pochválil technický stav auta. A jako vždy, žádné plastové poklice jsem sundavat nemusel. Možná někdo namítne, že to budou chtít až od června, ale tady to mají už dávno napsáno v úkonech, které máte udělat, než na linku STK vjedete.

Poklice

Gratuluju Pájo k technický! ... ale ruku na srdce... kdyby neprošla tvoje Mitska technickou s výslednou známkou 1s *,

tak by neprošlel žádný z našich mazlíčků yescool

Foliové zatmavení kontra policie

Zajímavý článek, který dává zapravdu všem odpůrcům příliš zatmavených čelních a předních bočních skel. Pokud by ho někdo nechtěl číst celý, tady jsou nejzajímavější postřehy.  Při kontrolní a zatím bezsankční kontrole policie ve Znojmě bylo zkontrolováno 67 aut. Z tohoto počtu prošlo bez problémů pouze 10 aut a ani jedno z nich nemělo na inkriminovaných sklech folie. Ostatní auta, 57, folie mělo a neprošlo. Z výsledku měření je zřejmé, že i nejsvětlejší folie v součtu se zatmavením z výroby, má propustnost pouze kolem 50% (norma je 70 a 75%) a tudíš nesplňuje zákonné podmínky.

Pro zajímavaost uvádím i případné sankce, které se pohybují od uložené pokuty do pěti tisíc korun v lepším případě. V horším případě, když je propustnost menší než 20%, nebude policie řešit na místě a postupuje to do správního řízení, kde je sankce i půl roku bez řidičáku.   Nakonec jsou v článku uvedeni i rekordmani, u kterých policisté naměřili propustnost pouze  12.6 % a 10.8%.

 

http://www.novinky.cz/domaci/257484-folie-na-sklech-snizuji-viditelnost-vetsina-aut-neprosla.html

Foliové zatmavení kontra Policie

 Jj  také jsem to dneska  už četl a začínám se pomalu a jistě  připravovat na to  jak je budu také sundavat  wink

 Jen mě docela  zarazila  jedna  věc  v diskuzi  u toho článku a to jest  že  ti poliši to měří  místo  zevnitř  ven opačně .

 Možná tomu  nerozumím ,ale  myslím si že  by  přece měli změřit  propustnost  z  vně vozidla  smiley Zatím jsem se nikde nedočetl  proč  to tak je .Snad mě  to  někdo  osvětlí .

Foliové zatmavení kontra policie

Nevím, na jakém principu tyto měřící přístroje pracují a zda budou  výsledky při měření směrem ven odlišné od výsledků měření směrem dovnitř. Předpokládám ale, že policie k nim má nějaký manuál, jak s nimi správně zacházet. A co se týká diskuzí k takovým a podobným tématům, tak tam bych určitě žádnou solidní odpověď nečekal. Na těchto fórech jsou diskuze vlastně anonymní,  protože se přispívatelé  osobně neznají nebo pouze v ojedinělých případech. Z těchto důvodů se často  diskuze zvrhne ve vrájemné osočování a  urážení, kde argumenty ostatních nemají žádnou váhu, i kdyby byly pravdivé. Někteří diskutující nesouhlasí nikdy s nikým možná jen z principu.

Foliové zatmavení kontra Policie

Co říká vyhláška o tónování skel
Na předních bočních sklech sloužících k výhledu řidiče musí celková propustnost dosahovat nejméně 70 procent.
Propustnost světla čelního skla musí být minimálně 75 procent.
Skla za řidičem nejsou limitována propustností světla, ale fólie na zadním skle nesmí zakrývat třetí brzdovou svítilnu.
Za příliš tmavé fólie mohou policisté řidiči zakázat další jízdu.
Pokud závadu na místě šofér neodstraní, mohou mu odstavit vozidlo.
Za porušení hrozí řidiči bloková pokuta do 5000 korun. Ve správním řízení za propustnost nižší než 20 procent může pokuta být od pěti do 10 tisíc Kč nebo zákaz řízení na šest až 12 měsíců.

 

Foliové zatmavení kontra Policie

 Klucí na  Subaru fanclubu  to také řeší  a  dozvídám se  zajímavé věci tedy wink

http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?f=19&t=503&start=60

Foliové zatmavení kontra Policie

 Našel jsem stanovisko Ministersva dopravy  k této problematice , tak Vám  ho sem  dávám wink

 

Stanovisko MD k úpravám skel vozidel

 
 
Vzhledem k tomu, že se objevují v provozu ve zvýšené míře vozidla, která mají provedeny nepřípustné úpravy zasklení ztemněním předních bočních skel a čelních skel, nebo jsou na těchto sklech používány neschválené reklamní a obdobné nálepky vydává odbor schvalování vozidel a předpisů Ministerstva dopravy (dále jen „ministerstvo“) toto stanovisko:
 
Všechny úpravy a opravy zasklení vozidel, které mají za následek snížení světelné propustnosti zasklení, je možné provádět pouze za dodržení podmínek daných předpisem EHK č. 43, resp. směrnicí 92/22/EHS a musí podle nich být schváleny. Podle těchto technických předpisů nesmí být celková propustnost světla čelního skla a předních bočních skel nižší než 70 %.
 
Dodržování výše uvedených technických požadavků je zajištěno při schvalování technické způsobilosti úprav ministerstvem za pomoci pověřených zkušeben a na mezinárodní úrovni homologací skel podle předpisu EHK č. 43. Ztemnění skel je provedeno buď výrobci vozidel již v prvovýrobě, nebo pak v provozu dodatečnou úpravou (kromě čelního skla, u kterého jsou jakékoliv dodatečné úpravy nepřípustné).
 
Tyto požadavky byly stanoveny s ohledem na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Jestliže v důsledku zatemnění skel řidiči druhých vozidel a chodci nemohou rozpoznat řidiče a ztrácí tak možnost reagovat na jeho chování, je jasně porušeno jedno ze základních pravidel bezpečného provozu, tj. že řidič musí co nejlépe vidět a být viděn. Snižuje se i možnost rozpoznávat a reagovat na dopravní situaci za snížené viditelnosti.
 
Dodatečné úpravy provedené v souladu se schválením ministerstva musí pak být označeny na jednotlivých sklech nálepkou, kde vedle informacích o výrobku je i schvalovací značka ATEST 8SD xxxx.
 
Protože však bylo zjištěno zneužití a nesprávné použití schvalovací značky, je vždy nutná i kontrola technických parametrů skutečného provedení úpravy zasklení. Pro srovnání uvádíme, že při ztemňování v prvovýrobě např. u vozidel tovární značky ŠKODA je využito maximální povolené hranice, toto limitní zatemnění se blíží při běžném pohledu sklu čirému. Naopak, ztemnění, kdy řidič není ve vozidle vůbec vidět, odpovídá propustnosti 15 až 20 % a je nad jakoukoliv pochybnost (tj. není nutno provádět optická měření), že takové zatemnění neodpovídá příslušným předpisům. Minimální propustnost je stanovena jako celková. Z toho jednoznačně plyne, že je nepřípustné použít ztemňovací fólie i s vyhovující propustností na zasklení, kde již bylo provedeno ztemnění jinou technologií.
 
Základní závady vozidel ohrožující bezpečnost provozu na pozemních komunikacích jsou uvedeny v ustanovení § 36 odst. 3 b) vyhlášky MDS č. 341/2002 Sb. o schvalování technické způsobilosti a technických podmínkách povozu vozidel na pozemních komunikacích (dále vyhláška č 341/2002 Sb.), podle kterého je „ztemnění čelního skla na propustnost zjevně nižší než 75 % nebo ztemnění předního bočního skla na propustnost zjevně nižší než 70 %“ hodnoceno jako závada, která ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích a vozidlo nesmí být , s výjimkou nouzového dojetí užito v provozu na pozemních komunikacích. Policie ČR při silničních kontrolách vozidel postupuje podle tohoto ustanovení.
 
Obdobně se postupuje podle vyhlášky MDS č. 302/2001 Sb. o technických prohlídkách a měření emisí vozidel, kdy při pravidelné technické prohlídce v STK musí být nesprávné ztemnění skel hodnoceno jako vážná závada - typ B, která musí být ve stanovené lhůtě odstraněna.
 
Dále bylo zjištěno také používání bezpečnostních čirých fólií na čelních sklech. Tato úprava, jako i jakákoliv jiná dodatečná úprava čelního skla, je nepřípustná. Množí se i používání reklamních a podobných nálepek na sklech; pokud tyto nálepky nejsou schváleny ministerstvem, je nepřípustné je používat mimo případy uvedené v § 34 odst. 3 vyhlášky č. 341/2002 Sb. Zrcadlové fólie nesmí být také použity na čelním a na předních bočních sklech vozidel. V ostatních oknech mohou být použity pouze zrcadlové fólie schváleného typu, které mají v obou směrech částečnou propustnost a jejich odrazová schopnost není zaměnitelná se světelnými zařízeními vozidel – odrazkami nebo jinými znaky používanými ve vyhlášce MDS č. 30/2001.
 
Podmínky zde uvedené jsou obdobně aplikovány ostatními státy a v případě jejich nedodržení při cestách vozidel do zahraničí lze očekávat uplatňování sankcí místními kontrolními orgány.
 
V rámci nově zahajovaných správních řízení ministerstvo dopravy zpřísňuje podmínky při schvalování technické způsobilosti pro organizace, které mají schválenou technickou způsobilost pro provádění úprav světelné propustnosti zasklení vozidel. Jde zejména o zpřísnění povinností označování provedených úprav. Držitelé Osvědčení o schválení nebo jejich pověřená montážní pracoviště mají povinnost upravené zasklení označit štítkem se schvalovací značkou (ATEST 8 SD xxxx) s číslem svého schválení, způsob úpravy a minimální celkovou propustností. Dále jsou povinni dodat majiteli vozidla dokument (Certifikát, osvědčení či typový list) ve kterém jsou uvedeny tyto údaje:
 
Typ a výrobní číslo vozidla (VIN, č. karosérie), číslo schválení MD, způsob úpravy, minimální celkovou propustnost, vyznačení míst provedených úprav, datum provedení úpravy skel a podpis oprávněné osoby s razítkem montážního pracoviště.

 
Seznam držitelů schválení pro provádění úprav zasklení vozidel bezpečnostními a ztemňovacími fóliemi a ztemňovacími skly
 

1. 3 M ČESKO s.r.o., Vyskočilova 1/1410, 140 00 Praha 4
č. schválení  2 546,  č. j. 768/2005-152-SCH2,  ze dne 12.04.2005,
fólie firmy 3M Center, USA

2. CEIBA s.r.o., Obchodní nám. 51/1, 143 00 Praha 4,
č. schválení  2 790,  č. j. 117/2005-150-SCH2 ze dne 14.01.2005, 
fólie firmy Johnson Window Film laminating & coating
č. schválení  2 960,  č. j. 116/2005-150-SCH2 ze dne 14.01.2005, 
fólie Suntek firmy  COMMONWEALTH LAMINATING & COATING

3. QUO NEW s.r.o., Křižíkova 2158, 256 01 Benešov
č. schválení 2 195, č. j. 2199/2004-150-SCH2 ze dne 09.11.2004, 
fólie firmy Film Technologies International Inc.,  USA

4. MIDDEX AGENCY s.r.o., Leopoldova 2041, 149 00 Praha 4
č. schválení  2 755,  č. j. 2305/2005-150-SCH2 ze dne 24111 2004, 
fólie firmy CP Films Solutia UK Ltd., GB

5. TRIESTE a.s.,  Svárov 323, 755 01 Vsetín
č. schválení 2 646,  č. j. 668/2005-150-SCH2 ze dne 29.03.2005, 

fólie firmy COMMONWEALTH  LAMINATING & COATING, INC., USA

 

6. SAFEX  s.r.o., Bělehradská 49/450, 120 00 Praha 2, 
č. schválení 2319, č. j. 1067/03-150 ze dne 06.03. 2003, 
fólie firmy Bekaert Speciality Film, LLC, USA;

č. schválení 3109, č.j. 3300/2006-150-SCH2-fólie firmy

Nexil Ltd Korejská republika;

č. schválení 3170, č.j. 3144/2007-150-SCH2-fólie firmy

Kay Premium Marking Film Ltd Velká Británie.

7. STEINBAUER a spol. s r.o., Sadská 12/678, 190 00 Praha 9
č. schválení 1 818, č. j. 1078/03-150 ze dne 06.03.2003, 
fólie firmy MADICO Inc. USA

8. CARTINT, s.r.o., Vlčková 151, 763 19 Kašava,
č. schválení 2 915, č.j. 265/2004-150-SCH2, ze dne 17.02.2004
fólie firmy Denver Window Tint, Inc., USA

9. Bohdan PROCHÁZKA, Netlucká 409/19, 107 00 Praha 10-Dubeč
č. schválení 2 945, č.j. 495/2004-150-SCH2, ze dne 22.03.2004
fólie firmy CPFilms Inc., USA

10. RENOCAR, a.s., Podolí u Brna 371, 664 03 Podolí u Brna
č. schválení 3 044, č.j. 2173/2005-150-SCH2, ze dne 10.10.2005
fólie firmy MADICO Inc., USA

11. ASTES s.r.o., Holanská 1, 796 04 Prostějov,
č. schválení  2 734, č.j. 3915/02-150 ze dne 10.12.2002
tónování skel

12. Pavel JIRMÁSEK Hlinsko in Bohemia, Holetín 69, 539 71 Holetín
č. schválení  2  046, č.j. 30 185/01-152, ze dne 12.12.2001
- tónování skel

13. RD Bohemia spol. s r.o., Plaská 27, 323 00 Plzeň,
č. schválení  2  889, č.j. 2949/03-150 ze dne 21.07.2003
tónování skel

14. SKLATONY s.r.o., Ohrozim 160, 798 03  Plumlov
č. schválení  2 576,  č. j. 627/03-150 ze dne 10.02. 2003,
tónování skel

15. NORD-TRADING, s.r.o., Čapkova 14, 140 00 Praha 4-Michle,
č. schválení 814/I, č.j. 1185/2005-150-SCH2 ze dne 02.06.2005,
tónování skel

Seznam držitelů schválených reklamních samolepících fólií

 

1. SPANDEX SyndiCUT, s.r.o., Dopraváků 723, 184 00 Praha 8
Schválení č. 2 956, č.j. 1428/2005-150-SCH2 ze dne 29.06.2005,
fólie firmy ORAFOL Klebetechnik Gmbh, NSR

2. POSTER PRINT PRAHA, spol. s.r.o., Utěšilova 237 , 190 14 Praha 9
Schválení č. 2 940, č.j. 459/2004-150-SCH2 ze dne 17.03.2004,
fólie firmy POSTER PRINT PUBLI N.V., BELGIE

3. INFO MEDIA projekt, a.s., Konviktská 24, 110 00 Praha 1,
Schválení č. 2 920, č.j. 4263/03-150 ze dne 13.11.2003,
fólie firmy HEXIS a.s., FRANCIE

4. 3 M ČESKO, spol. s r.o., Vyskočilova 1/1410, 140 00 Praha 4
Schválení č. 2 827,  č.j. 770/205-150-SCH2 ze dne 12.04.2005,
fólie firmy 3M Center, USA

5. MULTIEXPO, spol. s r.o., K Hrušovu 292/4, 102 23 Praha 10
Schválení č. 2 977, č.j. 1651/2004-150-SCH2 ze dne 06.08.2004,
fólie firmy AVERY Dennison Graphis Division,  NIZOZEMÍ

6. MINORIS s.r.o., Ke Skalkám 3231/33, 106 00 Praha 10
Schválení č. 3 016, č.j. 896/2005-150-SCH2 ze dne 29.04.2005,
fólie firmy Shanghai Jutu digital technology Co., ČÍNA
   
7. ABSTRAKT s.r.o., Liliová 3, 301 55 Plzeň,
Schválení č. 3 048, č.j. 2315/2005-150-SCH2, ze dne 27.10.2005
fólie firmy NINGBO GRAGON INDUSTRY CO., ČÍNA

 

Seznam držitelů schválení oprav skel a bezpečnostního značení skel

1.  Michal Roček – CZ (AAA-HERO), Slezská 8, 120 00 Praha 2,
Schválení č. 1 148, č.j. 1630/2005-150-SCH2, ze dne 21.07.2005,
bezpečnostní značení skel leptáním a pískováním.
      
2.  N.E.T. Praha, spol. s r.o., Před Skalkami II/7, 106 00 Praha 10,
Schválení č. 3 059, č.j. 2631/2005-150-SCH2, ze dne 29.11.2005,
bezpečnostní značení skel leptáním a pískováním.
Schválení č. 2 150, č.j. 2205/2005-150-SCH2, ze dne 13.10.2005,
opravy čelních skel.

3.  ORIGO-AUTOSKLO-SERVIS spol. s r.o., Dělnická 15, 434 01 Most-Velebudice
Schválení č. 1 810, č.j. 2467/2004-150-SCH2, ze dne 09.12.2004,
opravy zasklení vozidla.
      
4.  CEBIA, spol. s r.o., TÜRKOVA 1001, 149 00 Praha 4,
Schválení č. 805, č.j. 1941/2005-150-SCH2, ze dne 07.09.2005,
bezpečnostní značení skel leptáním a pískováním (Informační systém OCIS)
       
5.  Libor Jůza – J- Alarm, Pekárenská 8, 141 00 Praha 4,
Schválení č. 2 834, č.j. 2094/2006-150-SCH2, ze dne 21.07.2006,
bezpečnostní značení skel.

 

zdroj info :  www.mdcr.cz